torsdag 4 mars 2010

Många bollar i luften

Nu är jag inne på min fjärde termin av sex och allting flyter på som vanligt. Just nu läser jag kurserna "Design av databaser"-15p och "Speldesign"-7,5p.

I speldesignskursen är vi inne på slutspurten där vi i form av gruppen ska driva ett projekt framåt. Detta projekt går ut på att vi ska utveckla ett mindre spel med hjälp utav valfria metoder. Vi har valt att utveckla ett simpelt plattformsspel i Flash där programmering i AS3 är min huvudsakliga uppgift men jag kommer även att ha hand om en del av grafiken och animationerna.

I Databaskursen lär vi oss allt från logik och mängdlära till SQL-frågor och UML-strukturer. Detta kan vara en stundtals jobbig kurs men de områden den rör är väldigt nyttiga att någorlunda behärska.

Mitt fotointresse fortgår i vanlig takt och jag sliter inte bara i skolan utan extraknäcker även som terminalarbetare på DHL.

Jag kommer även att uppdatera denna blogg oftare men det får vara nog för stunden just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar